Klientu serviss
Pr-Pk 10-18:00

67218560, 25404030
27338884

7 baumas par kafiju: patiesība vai mīts?

Par kafijas lietošanu pastāvīgi klīst dažādas baumas. Dažas no tām ir pat apstiprinātas ar zinātniski pamatotiem faktiem, citas – nezināmu cilvēku domas. Mēs izlēmām tikt skaidrībā, kuri no stāstiem par tik iemīļoto dzērienu visā pasaulē ir patiesi, bet kuri tikai mīts.

1) Kafijas izraisa atkarību

Ir atsevišķi cilvēki, kas kafijas lietošanu salīdzina ar cigaretēm vai alkoholu, apgalvojot, ka no kafijas rodas ne mazāka atkarība. Tā ir tikai daļēja patiesība, lai tiešām rastos atkarība no kofeīna, būtu nepieciešams dzert vairāk kā 3-4 tasītes ļoti stipras kafijas dienā. Un būtu pietiekami šādu kafijas stiprumu un tasīšu daudzumu saglabāt tikai dažas nedēļas, tāpēc viegla atkarība var būt, īpaši tiem, kuri lieto kafiju daudz, bet salīdzināt to ar cigaretēm vai alkoholu nav pareizi.

 

 

2) Kafija var kļūt par bezmiega iemeslu

Kā jebkurš cits kofeīnu saturošs dzēriens, kafija var traucēt jums laicīgi iemigt. Organismam ir nepieciešamas piecas līdz septiņas stundas, lai pilnībā atbrīvotos no kafijas tasītes uzmundrinošās ietekmes. Tāpēc Espresso brokastīs vai pēcpusdienā diez vai patraucēs jūsu miegu, bet uz nakti stipru kafijas dzert gan nevajag. Ja ļoti gribas, izvēlieties vieglu Latte vai Americano ar lielu dadzumu piena

 

 

3) Kafija palīdz notievēt

Kafija pati par sevi nekādi neietekmē vielmaiņas darbību un nepaātrina tauku dedzināšanu. Tasīte stipra Espresso vai Ristretto spēj samazināt izsalkuma sajūtu, bet ne ilgi. Savukārt, tādi kafijas dzērieni kā Latte macchiato ar karameļu sīrupu un cukuru, tieši otrādi, radīs draudus jūsu ideālajam auguma svaram, jo satur paaugstinātu kaloriju daudzumu. Patiesība būs tad, ja jūs nodarbosieties ar sportu. Piekrītot pētījuma speciālistiem no Medicīnas koledžas Korejas Universitātē Soonchunhyang, izdzerta kafijas tasīte pirms trenniņa pāatrina vielmaiņu un jūs svīsiet vairāk. Bet jums tā pat vajadzēs uzvilkt botas un iziet paskriet, guļot uz dīvāna, kafija jums notievēt nepalīdzēs.

 

4) Kafija palīdz atgūties pēc alkohola lietošanas

Tas arī ir liels mīts. Pēc tasītes kafijas alkohols no jūsu organisma nekur nepazudīs. Pat ja liekas, ka cilvēks ir palicis možāks, tas tā nav. Spēcīga deva kofeīna var uzmundrināt un padarīt možāku. Tas būs piemērots variants, lai atžirgtu bārā vai ballītē, izsauktu taksi un aizbrauktu mājās. Taču absolūti nepieņemami tādā stāvoklī sēsties pie stūres. Kafija dod iedomātu možuma sajūtu, bet jūsu reakcija vienalga būs palēlināta, bet alkohola līmenis asinīs būs tāds pats.

 

 

5 ) Kafija palīdz no rītiem pamosties

Tā ir patiesība. Kofeīns ir dabīgs un ļoti effektīvs stumulators, kas uzmundrina palīdz aktivizēt mūsu smadzeņu darbību un sakoncentrēties uz dažādu uzdevumu atrisināšanu. Ja no rītiem jums ir grūti pamosties, tad kafija ir piemērots dzēriens. Ir tikai viens „bet“, ja jūs kafiju dzersiet pastāvīgi un lielos daudzumos, tad uzmundrinošais effekts būtiski samazināsies. Organisms pierod un pārstāj reaģēt uz šo stimulatoru.

 

6) Kafija var veicināt sirds slimības

Šis mīts radās laikā, kad daudziem tasīte kafijas vienmēr bija kopā ar cigareti. Smēķēšana tiešām ir ļoti bīstama mūsu sirds veselībai, kā organismam kopumā. Bet tas nav kofeīns. Amerikāņu sirds slimību asociācija (AHA) apstiprināja, ka divas kafijas tasītes dienā nekādi neietekmē mūsu sirdsdarbību. Hārvardas Universitāte veica pētījumu ar vairāk kā 45 000 dalībnieku un secināja, ka mērena kofeīna lietošana nerada riskus asinsvadu slimību vai insulta attīstībai.

7) Kafija izraisa atūdeņošanos.

Kafija pati par sevi, arī kofeīns atūdeņošanos neizraisa. Šī mīta pamatā ir kāds sens pētījums, kad 20 vīriešiem iedeva dažādu kofeīna daudzumu un tas kurš saņēma vislielāko devu, minēja, ka biežāk nekā parasti juta nepieciešamību apmeklēt tualeti. No kā pētnieki izdarīja secinājumus par diurētisko kofeīna ietekmi. Patiesībā nekādi citi uzticami dati, kas apstiprinātu šo faktu nav. Ja nu jūs tomēr vienalga uztrauc pat dehidratācijas iespējamība saistībā ar kafiju, tad varat pēc tasītes espresso izdzert glāzi tīra negāzēta ūdens. Sliktāk no tā noteikti nebūs.

Secinājumi

Galvenokārt, visi kafijas trūkumi saistībā ar mūsu organismu nav saistīti ar pašu dzērienu, bet ar tā daudzumu. Ļoti lielos daudzumos kofeīns var radīt veselības problēmas, bet runa ir par lielām devām, vairāk kā 300 ml ikdienu. Ja izdzersiet 1 -2 tasītes stipras kafijas dienā, tad jūsu pašsajūtu šis ieradums nekādi neietekmēs

  • Izvairieties no ļaunām un/vai aizskarošām piezīmēm
  • Nepublicēt elektroniskās pasta adreses, telefona numurus un saites uz ārējiem resursiem
  • Nepublicēt informāciju par citiem uzņēmumiem un mājas lapām
  • Neieteikt lietotājiem iegādāties preces citās vietās

Pievienojiet savu komentāru

CAPTCHA
Lūdzu ievadīt drošības kodu

Saglabāt

Komentāri